Английский язык. 10-11 классы. Поурочные планы к учебнику Кузовлева В.П. и др.

В.: 2008. - Ч.1 - 477с., Ч.2 - 269с.

Данное пособие предлагает планирование уроков английского языка в 10-11 классах в соответствии с учебником В. П. Кузовлева и др. «English-10-11», а также разработки внеклассных мероприятий и уроков для проведения домашнего чтения.Пособие предназначено для учителей иностранных языков 10-11 классов общеобразовательных школ и 9 классов школ с углубленным изучением иностранного языка. Будет полезно руководителям методических объединении, кафедр соответствующего направления. 

ЧастьI

Формат: pdf           

Размер:  5,4 Мб

Смотреть, скачать:  docs.google.com  ; 

 

 

 

ЧастьII

Формат: pdf           

Размер:  2,7 Мб

Смотреть, скачать:  docs.google.com  ; 

 

 

 

ЧАСТЬ IПредисловие 3Тематическое планирование 5Term I (20 lessons)Unit I. How different the world is! 8Lesson 1. Different landscapes - different countries 8Lesson 2. The geographical position of Russia 15Lesson 3. Articles with geographical names (Grammar lesson) 22Lesson 4. The land of the Maple leaf and the Mounties (Homereading) 29Lesson 5. How does the geographical position of Australia, Great Britain and America influence people's lives? 36Lesson 6. How does the geographical position of Russia influence people's lives? 43Lesson 7. Back home (Home-reading) 48Lesson 8. Typical personality traits of Americans 53Lesson 9. Do you know? (Communication) 58Lesson 10. Reported Speech (Grammar lesson) 66Lesson 11. East or West 72Lesson 12. Home is best (Would you like to live in Russia?) 79Lesson 13. Russian national character (Home-reading) 86Lesson 14. Grammar test (1) 92Lesson 15. "The influence of Geography on people and their lifestyles" (Project) 97Lesson 16. Understanding Britain (Home-reading) 110Lesson 17. Reported Speech (Special Questions) (Grammar lesson) 118Lesson 18. Could you tell me, please? (Communication) 124Lesson 19. "Welcome to Russia! Welcome to Volgograd!" (Project) 131Lesson 20. Final test (Unit I) 142Внеклассное мероприятие: Quiz 1 "What do you know about the USA?" (Cultural awareness) 146Внеклассное мероприятие: Quiz 2 "Who wants to be a millionaire?" (Great Britain) (Cultural awareness) 153Term II (18 lessons)Unit II. Western Democracies. Are they democratic? 159Lesson 1. Parliamentary Democracy. How does it work? 159Lesson 2. What do the British think about the monarchy? (Home-reading) 166Lesson 3. Modal verbs (Grammar lesson) 173Lesson 4. How much power does the USA President have? 178Lesson 5. The judicial branch of government in the USA 186Lesson 6. What political system does Russia belong to? 190Lesson 7. The common features and the differences between Russian, American and English political systems (TV bridge) 198Lesson 8. Grammar test 207Lesson 9. Must a politician be kind? 210Lesson 10. Who is more equal? (Reading lesson) 214Lesson 11. The American Bill of Rights (Home-reading) 219Lesson 12. Australia is an independent country within the commonwealth 223Lesson 13. The political system of New Zealand 231Lesson 14. Who'd have thought it? (Communication) 238Lesson 15. "An Ideal state, as I understand it!" (Project) 244Lesson 16. The political systems of English-speaking countries (Revision) 250Lesson 17. The political system of the Russian Federation (Revision) 255Lesson 18. Final grammar test (Units I, II) 259Внеклассное мероприятие: Quiz "The political systems of English-speaking countries" (Cultural awareness) 264Term III (16 lessons)Unit III. What is hot with the young Generation? 272Lesson 1. How do teens express their individuality? 272Lesson 2. Different political and charity organizations (Home-reading) 278Lesson 3. Why do teens join the group? 283Lesson 4. What music do teens choose now? (Home-reading) 289Lesson 5. What can your parents tell you about their youth? 295Lesson 6. Do you know how to make a fashionable thing by yourself? (Home-reading) 302Lesson 7. How much are teens in Russia like teens in other countries? 309Lesson 8. Clubs are popular places with young people (Homereading) 315Lesson 9. Are all the young bad? 322Lesson 10. Are youth gangs really dangerous? (Home-reading) 328Lesson 11.1 don't think I can go with you, actually! (Communication) 333Lesson 12. "A youth group / organization I'd like to create" (Project) 338Lesson 13. The world turns to Apache's reggae 342Lesson 14. The history of Pock'n'Roll 348Lesson 15. Grammar lesson (Preparation for testing) 353Lesson 16. Final grammar test (Unit III) 359Внеклассное мероприятие: Quiz "What do you know about youth groups (organizations) in other countries?" (Cultural awareness) 364Term IV (16 lessons)Unit IV. Is it easy to be young? 369Lesson 1. What right is right forme? 369Lesson 2. Free the children (Home-reading) 376Lesson 3. Are you of age? 382Lesson 4. Rights and laws in the USA and Russia (Home-reading) 387Lesson 5. Young people - old problems 392Lesson 6. Dating or waiting? 399Lesson 7. Enthusiasm and a good sense of humour (Home-reading) 405Lesson 8. Teenage years- do they bring luck? 409Lesson 9. "The way teenagers live" (Project) 414Lesson 10. Anything to complain about? (Communication) 421Lesson 11. Do the British like to complain? (Home-reading) 429Lesson 12. Teen Court - guilty or not? (Role-play) 433Lesson 13. Everyone wants to be popular 440Lesson 14. British national society for the Prevention of Cruelty to children 446Lesson 15. Grammar test (Unit IV) 451Lesson 16. Final grammar test (Terms I, II, III, IV) 457Внеклассное мероприятие: English holiday "St. Valentine's Day" (at the end of school year) 466ЧАСТЬ IIGrade 11Тематическое планирование 3Term I (16lessons)Unit V. Is the system of social welfare fair? 5Lesson 1. What benefits do people receive? 5Lesson 2. I will go private! 12Lesson 3. What people and organizations look after pensioners. (Home-reading) 19Lesson 4. Do you have to pay for medical care? 24Lesson 5. What can you say about the health care service in Russia? 30Lesson 6. What do you know about the medical systems in Britain, the USA and Russia? (TV bridge) 36Lesson 7. How do elderly people live? 43Lesson 8. Getting used to it (Home-reading) 48Lesson 9. Where does your granny live? 53Lesson 10. Unemployment (Home-reading) 59Lesson 11. Who benefits from benefits? 63Lesson 12. Do the people of your country live in a welfare state? (Home-reading) 69Lesson 13. An ideal welfare state (Project) 73Lesson 14. The Secret Diary of Adrian Mole (Reading lesson) 79Lesson 15. Benefits for the jobless 84Lesson 16. Final grammar test 88Внеклассное мероприятие: "What is an ideal welfare state" (Quiz) 93Term II (15 lessons)Unit VI. What helps you to enjoy yourselves? 99Lesson 1. What do you know about cinema? 99Lesson 2. What problems does the British film industry face? (Homereading) 106Lesson 3. What films do you like best? 111Lesson 4. When did the first theatre appear in England? (Home-reading) 117Lesson 5. What a marvellous play it was! 121Lesson 6. "Pygmalion" (Home-reading) 126Lesson 7. Roles to die for 130Lesson 8. American special rating systems for films (Home-reading) 135Lesson 9. Nothing is so good but it might have been better 140Lesson 10. Rating system for children's films (Home-reading) 145Lesson 11. How did you feel about? (Communication) 149Lesson 12. Our Titanic Love Affair (Home-reading) 154Lesson 13. A typical love story (Reading lesson) 159Lesson 14. Rating system in Russia (Project) 164Lesson 15. Final grammar lesson (Unit VI) 170Внеклассное мероприятие: "Cinderella" (Musical comedy after Charles Perraut: Пародия на съемки мюзикла по сказке «Золушка») 175Terms III—IV (16 lessons)Unit VII. Inventions that shook the world 183Lesson 1. Do you use modern inventions in everyday life? 183Lesson 2. Different opinions about gadgets (Home-reading) 190Lesson 3. It's the thing you need! 193Lesson 4. Modern inventions are used in class (Home-reading) 200Lesson 5. It's difficult to imagine it as an invention 204Lesson 6. The means of communication at a distance (Home-reading) 208 Lesson 7. Do you know how to organize the household? (Reading lesson) 212Lesson 8. Appliances and gadgets in our everyday life (Home-reading) 217Lesson 9. A high-tech life. What are pros and cons? 222Lesson 10. What thing can help in the work of a detective? (Home-reading) 229Lesson 11. Are you sure you can use the Unit? (Communication) 233Lesson 12. Solve a mystery (Home-reading) 239Lesson 13. What would you like to invent? (Project) 244Lesson 14. Interesting inventions (Reading lesson) 249Lesson 15. Tele-shopping (Role-play) 252Lesson 16. Final grammar test 257Внеклассное мероприятие: "Famous inventors and famous inventions" (Quiz) 262Литература 267ПРЕДИСЛОВИЕПредлагаемое пособие предназначено для учителей 10-11 классов общеобразовательных школ и 9 классов школ с углубленным изучением иностранного языка. В пособии представлены планы уроков английского языка, составленные по учебнику Кузовлева В. П. «English-10-11», а также даны разработки внеклассных мероприятий (музыкальная комедия «Золушка», викторина «Знаменитые изобретатели» и другие страноведческие викторины). Кроме того, здесь представлены разработки проектов по различным темам: «Система рейтинга российских фильмов», «Что бы вы хотели изобрести?» и другие.Материал данного пособия поможет учителям научить детей современному английскому языку Великобритании, США и других стран. В тематическом планировании отражено прохождение материала в течение года.Пособие состоит из 7 частей. Каждая часть соответствует I, II, III, IV четвертям учебного года для 10 и 11 классов. Последняя часть (7-я часть) включает III и IV четверти 11 класса и 1 раздел учебника.Каждая часть содержит один раздел учебника. В методической разработке каждого раздела учебника предусматриваются упражнения по развитию произносительных навыков, введение нового лексического материала и упражнений для его закрепления, материал, способствующий развитию памяти и навыков устной речи (развитию монологической и диалогической речи). Поэтому автором в планы уроков включено много интересных стихов известных английских и американских писателей, а также песен, рифмовок, пословиц, поговорок и загадок.Фонетический материал данного пособия и последовательность его подачи подчинены лексическому и грамматическому аспектам. Целью различных типов фонетических упражнений является выработка правильной артикуляции.Для овладения новыми словами и словосочетаниями в устной речи предлагается интересная методика, которая включает семантизацию, фонетическую отработку, а затем тренировку новых слов.Грамматический материал вводится небольшими дозами в структурах, что облегчает работу над ним и гарантирует его лучшее усвоение.

Как скачивать и открывать электронные книги в различных форматах pdf, djvu - смотрите здесь Компьютерные программы для учебы, архиваторы, электронные читалки.

Поделитесь информацией с друзьями !

 

V/\