Английский язык для турбизнеса и сервиса. Сербиновская А.М.
М.: Дашков и К, 2006. - 428 с.
Целью данного учебника является обучение специалистов в области туризма и сервиса профессионально-ориентированному общению на английском языке, развитие умений и навыков устного и письменного общения в контексте как будущей профессиональной коммуникации, так и непосредственного общения с иноязычными партнерами и клиентами. Основными достоинствами учебника являются его коммуникативная направленность, комплексная организация учебного материала и взаимосвязанное обучение всем видам речевой деятельности. Текстовый материал аутентичен. Проверочные задания, включенные в учебник, призваны оценить уровень и глубину усвоения пройденного материала. Учебник предназначен для студентов ВУЗов и факультетов туристского и сервисного профиля, обучающихся по специальностям «Социально-культурный сервис и туризм» и «Сервис», слушателей специальных курсов по английскому языку, а также специалистов, работающих в сфере туризма и сервиса, а также для самостоятельно изучающих английский язык.
Формат: pdf / zip
Размер: 13,9 Мб
Скачать:
CONTENTSПредисловие 3Part I. Travelling 6Unit 1. The Pleasure Of Travelling 6Dialogue 1. Holiday Plans 6Text 1. Resort 7Text 2. Camping Holidays 12Dialogue 2. Holiday Plans 19Dialogue 3. A Bad Holiday 21Text 3. The Vacation Situation In America 24Dialogue 4. Are We Going Anywhere? 32Project Wfork 33Unit 2. Air TVavel 34Text 1. Air Travel 34Dialogue 1. Air Tickets 40Dialogue 2. At The Check-In Counter 42Text 2. Airport 44Dialogue 3. At The Customs 52Customs Form 53Project Wbrk 56Unit 3. Travelling By Sea 57Text 1. Going To Sea 57Text 2. Alaska Summer Cruises 65Dialogue. Going On A Caribbean Cruise 75Project Wbrk 79Unit 4. Travelling By Thiin 80Text 1. At The Railway Station 80Dialogue 1. Over The Phone 86Dialogue 2. At The Booking Office 86Text 2. Getting Around In Britain 88Dialogue 3. Train Ticket 95Dialogue 4. Going By Train 96Rail Passes & Tickets 99Dialogue 5. At The Railway Station 102Project Wbrk 103Unit 5. Travelling By Car . 104Text 1. Road Rage 104Dialogue 1. Renting A Car 116Text 2. How I Learned A Driver's License Means More ThanGetting Around — It Means Freedom 119Dialogue 2. Driving In The City 131Dialogue 3. At the Gas Station 132Project Wbrk 134Unit 6. Hotels 135Text 1. Guide To Accommodations In London 137Text 2. Tipping Etiquette 143Dialogue 1. Hotel Reservation 159Dialogue 2. Check-In 159Dialogue 3. Bellboy 160Dialogue 4. Reception 161Dialogue 5. Check Out 162Dialogue 6. Continue The Conversations 163Project Wbrk 165Unit 7. Restaurants 166Text 1. Restaurant (Part I) 166Text 2. Restaurants (Part II) 172Text 3. Meal 179Dialogue 1. At The Tai Restaurant 188Dialogue 2. Going To A Restaurant 189Dialogue 3. At The Restaurant 190Dialogue 4. Choosing From A Menu 191Dialogue 5. Restaurant Complaints 192Dialogue 6. Finishing The Meal 193Project Wbrk 196Part II. Travel Business 197Unit 1. Forms Of Tourism 197Text 1. Tourism And Its History 198Text 2. Types Of Tourism 210Dialogue 1. Renting A Flat 224Dialogue 2. Apartment For Rent 226Text 3. Trends And Recent Developments 228Project Wbrk 240Unit 2. Space Tourism 241Text 1. Space Tourism 241Text 2. Dennis Tito 255Project Wbrk 259Unit 3. Adventure Tourism 260Text 1. The Unknown Cave Of Mystery 260Talk About Weather 270Dialogue 1. European Weather Check 270Dialogue 2. Weather Forecast 271Text 2. Winter Race To Rival Summer Event 273Project Wbrk 282Unit 4, Sightseeing 283Text 1. Pisa, Italy — Home Of The Famous Leaning TowerOf Pisa 283Dialogue 1. A Disappointing Holiday 295Text 2. Europe Off The Beaten Track 298Project Wbrk 310Unit 5. Ecotourism 311Text 1. Ecotourism 311Text 2. In the Land Of The Surfing Hippos 321Project Wbrk 335Unit 6. Business Travel 336Text 1. Business Travel (Parti) 336Dialogue 1. At The Airport 343Dialogue 2. In The Office 344Text 2. Business Travel (Part II) 345Dialogue 3. Arrange A Meeting 352Dialogue 4. Inviting 353Dialogue 5. Phone Call 354Dialogue 6. Message 355Dialogue 7. A Call From The Boss 356Project Wbrk 358Unit 7. Jobs And Careers At Tourism And Hospitality Industries .. 359Text 1. Careers In Travel And Tourism 359Cover Letter or Letter Of Application 370Resume 372Text 2. Hit Your Stride In Hospitality 376Curriculum Vitae (CV) 386Dialogue. Interview 333Project Wbrk 39!Unit 8. Run Your Own Business 392Text 1. Rosenbluth International 392Text 2. Is Restaurant Management On Your Career Menu? 405Test Yourself 41jProject Wbrk 4J9Appendix I. Glossary of Common Travel Terms 420Appendix II. UK Slang: A Glossary of Some Terms You MightMeet on Your Travels 422
Как скачивать и открывать электронные книги в различных форматах pdf, djvu - смотрите здесь Компьютерные программы для учебы, архиваторы, электронные читалки.